De wetgeving inzake ondeugdelijke producten verschilt waarschijnlijk per staat, maar hier in North Carolina vallen motorfietsen eronder. Ik vermoed dat de wetgeving inzake ondeugdelijke producten van toepassing is op motorfietsen in alle staten, maar je zou de staat waarin je je bevindt en de staat waarin je de motor hebt gekocht moeten controleren als deze buiten je thuisstaat is gekocht.
Dat gezegd hebbende, heb je twee jaar garantie. Zorg ervoor dat je alle correspondentie met de dealer documenteert. Probeer alles wat ze zeggen op schrift te krijgen. Aangezien je motor anders klinkt dan een nieuwe in de showroom, noteer je het verschil in geluid. Lijkt mij een vrij duidelijke zaak, maar ik ben een ingenieur, geen advocaat. Je zou ook een andere Triumph-dealer in de buurt kunnen proberen en kijken of ze de kleppen kunnen meten, als dat überhaupt mogelijk is bij deze motoren. De eerste keer dat ik de kleppen van mijn TW200 deed, deed ik ze verkeerd en man, wat waren ze luid. Ik heb hem weer uit elkaar gehaald en opnieuw gemeten en de fout van mijn wegen gezien. Misschien kun je iemand vinden die de openingen kan meten zonder de garantie ongeldig te maken. Zeg hen dat er discussie over is op internet en dat het tijd is dat ze bewijzen dat de motor correct draait, anders plaats je hun naam en locatie. Ik zou zeker niet naar hen toe gaan als ik wist wie ze waren.