Czy ktoś znalazł już koła zębate do tej wspaniałej maszyny? Jeśli tak, jakie są numery części?
Mój 400x ma 14 zębów, z interesującą osłoną nad nią, która trzyma przewód hamulcowy i okablowanie z tyłu z dala. 15 zębów zmieści się tam, ale nie sądzę, żeby zmieściło się 16 zębów.Chcę zębatkę wałka zdawczego z jeszcze jednym zębem, 1. bieg jest za niski.
Mój Scrambler ma tylną zębatkę 43 zęby.Czy ktoś wie, czy Speed 400 ma taką samą tylną zębatkę, czy różni się od 400X??
Po 2 godzinach testów odzieży przeciwdeszczowej, buty i rękawice zawiodły strasznie, ale zmiana biegów nieco rozluźniła silnik. Warta ceny poniżej 20 USD.Właśnie zainstalowałem zębatkę JTF1908.15RB firmy SO CAL Powersports za 18,98 $ z dostawą do domu. Pasuje idealnie, wciąż nie sądzę, żeby zębatka 16-zębowa zmieściła się pod tą osłoną okablowania, ale cholera wie, ktoś coś wymyśli, jeśli znajdzie zębatkę 16-zębową. Jazda testowa w ulewnym deszczu już wkrótce. View attachment 49
View attachment 48
Czy potrzebowałeś ściągacza do zdjęcia zębatki? Czy musiałeś rozdzielać łańcuch? Nie udało się uzyskać oryginalnej wartości momentu obrotowego, trzeba było użyć klucza pneumatycznego do odkręcenia nakrętkiCzy ktoś wie, jaki jest moment obrotowy na tej zębatce? Nie ma go w instrukcji obsługi.
Skupiłbym się na tylnej zębatce, zrzuć kilka zębów, prawdopodobnie będziesz tam, gdzie chcesz. Kiedy zobaczę taką z około 40 zębami, spróbuję.Witajcie wszyscy, zamierzam dołączyć do tego wątku...
Mam Speed 400 i jestem zainteresowany uzyskaniem kilku dodatkowych km/h, zwłaszcza na 1. biegu.
@Bent Sprocket, nie sądzisz, że zębatka 16-zębowa się zmieści, co? Myślisz, że to tylko ta mała osłona i okablowanie po jej zewnętrznej stronie stanowią problem? Jeszcze nie zdjąłem osłony zębatki z mojego, ale czuję, że nie byłoby tak trudno przerobić to, aby zapewnić dodatkowy prześwit.
W każdym razie znalazłem kilka miejsc, które produkują niestandardowe zębatki, takie jak Sprocket Specialists i Rebel Gears. Jeśli uda nam się ustalić odpowiednie specyfikacje zębatki dla większej przedniej zębatki, na pewno spróbuję.
Oczywiście skontaktuję się z kilkoma miejscami i zobaczę, czego potrzebują w zakresie konkretnych specyfikacji, ale ponieważ wydaje się to być dość powszechnym tematem w przypadku tych motocykli, pomyślałem, że zaangażuję społeczność forum internetowego w celu potencjalnego dzielenia się informacjami.
Oto link do przedniej zębatki z 15 zębami. Jeszcze jej nie próbowałem, ale na innym forum (Triumph Rat) napisano, że pasuje idealnie.Czy ktoś znalazł już zębatki do tego wspaniałego urządzenia? Jeśli tak, jakie są numery części?
Z naprawioną przepustnicą i zębatką 15-zębową motocykl jest teraz o wiele lepszy, jestem teraz szczęśliwy.Oto link do przedniej zębatki z 15 zębami. Jeszcze tego nie próbowałem, ale na innym forum (Triumph Rat) napisano, że pasuje.
Cześć moto nonno, od tygodni narzekam w triumph uk na temat 16-zębowej zębatki. Wszystko, co wymyślają, to to, że zakłóca to ttc i abs. Co za bzdura! Silnik 400 40 koni mechanicznych kręcący tylnym kołem, NIE, a jeśli nie możesz poradzić sobie z hamowaniem, musi być problem z pilotem. Oglądałem WSS 300 13-8-24 i sprawdziłem specyfikację, przechodzi od 250 cm3 do 400 cm3 z prędkościami do 120 mil na godzinę. Może to jest główny problem. OGRANICZENIE. Mamy motocykle, które potencjalnie są WSS 300. Po prostu mówię. Jeśli zamierzasz zmienić tylną zębatkę, zrób to na 40 lub 39. 2.66-1 lub 2.60-1, uważaj na ocieranie łańcucha o wahacz? Ronno Sutt.Czy ktoś próbował zamontować tylną zębatkę 41 zębów w Speed 400 lub Scrambler? To może być jedyna opcja dla wyższego przełożenia w Speed 400, ponieważ Speed 400 ma już większą 15-zębową zębatkę zdawczą, na którą niektórzy ulepszyli swojego Scramblera. Łatwo jest przejść ze Scramblera na 15-zębową zębatkę z 14-zębowej zębatki zdawczej, ponieważ 15-zębowa jest dostępna i wiemy, że pasuje. 16-zębowa zębatka wygląda na taką, która w ogóle może nie pasować z wewnętrzną osłoną, która istnieje w obu motocyklach. Czy ktoś próbował zamontować 16-zębową zębatkę zdawczą?
Notatki referencyjne dla kilku zgrzytów głowy i popijania Old Speckled Hen:
Przełożenie Scramblera - tylna zębatka 43 zęby, zębatka zdawcza 14 zębów, opona 140/80 17". (średnica 25,82")
Przełożenie Speed 400 - tylna zębatka 43 zęby, zębatka zdawcza 15 zębów, opona 150/60 17". ((średnica 24,09")
Moto Nonno View attachment 161
Oto jedyny, jaki mogę znaleźć, który mówi, że jest do Triumph Speed 400. Zła wiadomość, jest w Australii. Ale może pomóc w znalezieniu informacji, aby znaleźć jeden w USA. Podejrzewam, że jest jeden, który zadziała, gdy tylko ustalimy, czy wymiary montażowe będą działać/pasować.Czy ktoś znalazł numer części lub dostawcę tylnej zębatki 41-zębowej?
Czy możesz podać nowe obroty na różnych prędkościach?Dzięki. Rozłączyłem łańcuch i użyłem ściągacza do zdjęcia zębatki. Ogólnie rzecz biorąc, dość proste. Zajęło półtorej godziny. Akurat miałem zakuwaczkę do łańcucha i odpowiednie ogniwo. Musiałem kupić nasadkę 27 mm. Dokręciłem momentem 90 ft lbs, powinno wystarczyć. Ponieważ tutaj jest 90-95 stopni. Jazda testowa jutro wczesnym wieczorem. Z naprawą przepustnicy i zmianą zębatki powinno być prawie idealnie. Dzięki wszystkim za rady.
Rozdzielanie łańcucha nie jest konieczne. Możesz poluzować tylne koło i wkręcić napinacze łańcucha o około cal i daje to wystarczający luz, aby zsunąć łańcuch z tylnej zębatki. Po wykonaniu tej czynności przód wychodzi łatwo.
Toxigig,Myślę, że druga część to. Nie sądzę, żeby ten rysunek był poprawny dla Triumph.
Właśnie w piątek zamówiłem tylną zębatkę 37 zębów. Powinna zostać wysłana do środy. W minioną sobotę wymieniłem już zębatkę 14 zębów na 15 zębów. To było już niezłe ulepszenie. Nadal potrzebuje większej redukcji momentu bezwładności, stąd zamówienie tylnej zębatki 37 zębów.Szczęśliwy dzień.
Zainstalowałem tylną zębatkę 37 zębów od Rebel Gears. Poszło całkiem łatwo. Kupiłem nowy łańcuch, aby uniknąć problemów z rozmiarem sworznia ogniwa głównego. Potrzebuję tylko 15 zębów z przodu i spodziewam się, że będzie świetnie.
Podziękowania dla Rat400x i Bent Sprocket za szczegóły dotyczące przedniej zębatki 15T.
Stalowa zębatka 826 g
Nowa aluminiowa zębatka 313 g
Dla każdego, kto chce zrobić tył. Mogę potwierdzić, że następujące wymiary są dobre.
ID 66 mm prześwitu.
Okrąg śrub 110 mm.
Rozmiar otworu na śrubę M8 prześwit.
Wybierz liczbę zębów (zazwyczaj w nieparzystych przyrostach).
View attachment 176
Wstępne wrażenia są dobre, ale nie ma szans na prawdziwą jazdę do przyszłego tygodnia.
Więc kryptyczne zrozumienie, kiedy byłem jeszcze chłopcemPróbowałem przesłać mój kalkulator przełożeń, ale pliki .xlsx są niedozwolone. Oto zrzut ekranu.
View attachment 177
Jeżdżę GB400 od około 7 lat i po niedawnej zmianie na tylną oponę 120 z 110, zwiększona średnica toczenia doprowadziła motocykl do tego, co teraz uważam za idealne przełożenie dla niego. Przed zmianą opony rozważałem redukcję o jeden ząb na tylnej zębatce. Jak się okazuje, jeden ząb i zmiana rozmiaru opony dają te same wyniki. Kolejny szczęśliwy dzień.
Jako punkt odniesienia pomyślałem, że GB jest całkiem dobra (34 KM, pojedynczy silnik 400 cm3, podobna waga). Spojrzałem więc na prędkości na biegach (niskim i wysokim) oraz obroty na autostradzie i zdecydowałem się na kombinację 15 37. Wybrałem 4900 obr./min, ponieważ to 100 km/h na GB i jest w całkiem szczęśliwym miejscu. Scrambler ma więcej mocy i jest wystarczająco mocny blisko 5000 obr./min. Spodziewam się niewielkiego wzrostu zasięgu.
Jeśli ktoś chce, żebym zamieścił obliczenia, prześlij mi szczegóły, a z przyjemnością dostosuję liczby. Lub kopię arkusza kalkulacyjnego, daj mi znać. Jakieś pomysły na udostępnianie pliku? Z przyjemnością wyślę go e-mailem, jeśli ktoś sobie tego życzy.
To niesamowita informacja! Zdecydowanie chcę zmienić przynajmniej przednią, jeśli nie obie zębatki. Dzięki!!Ostatnie słowo. Przednia zębatka 15T pojawi się wkrótce, w międzyczasie łańcuch styka się z blokiem ciernym na górze wahacza tylko trochę z moją wagą na rowerze (155 funtów). Cięższy kierowca miałby z tym mniej problemów. Jeśli przednia zębatka 16T by pasowała, to 16-39 byłoby lepszym rozwiązaniem.
Myślę, że wszystko zależy od tego, co jest objęte gwarancją. Dealer musiałby przypisać roszczenie do zmodyfikowanej zębatki. Gdyby to było elektryczne, byłoby to trudne. Osobiście nie waham się zmienić zębatek.Zanim zabiorę się za wymianę zębatek, czy zmiany zębatek mogą unieważnić gwarancję? A może byłaby to w porządku modyfikacja? Czy oni (dealer/Triumph) w ogóle by o tym wiedzieli lub się tym przejmowali?
Tak, świetne zdjęcie. Z pewnością wygląda jak Kanada!Moto Nonno,
Wygląda na to, że masz silne kanadyjskie powiązania. Z pewnością jest kilka dobrych tras w Kolumbii Brytyjskiej. W szczególności Kootenays są wspaniałe. Ale na południe od granicy jesteście rozpieszczani wyborem.
To słodko wyglądający Norton.
Gdybym miał inny przypadek użycia, prawdopodobnie wybrałbym Speed zamiast Scramblera. Dynamika motocykla na asfalcie bardziej mi odpowiada. Ale dopóki wciąż dojeżdżam do pracy w ten zabawny, wyboisty i wywrotny sposób i jeżdżę we wszystkich warunkach pogodowych, Scrambler ma więcej sensu.
Po co przechodzić przez te wszystkie kłopoty, MTXPARTS.COM ma to w swoim katalogu.To najlepsze rozwiązanie, jakie do tej pory znalazłem. Oznacza to, że trzeba je rozwiercić, wywiercić otwory na odpowiednim rozstawie otworów i ewentualnie odchudzić.
![]()
Rear Blank Aluminium Sprocket Afam 520-40 | Motorcycle Parts | Wemoto UK
Looking for Rear Blank Aluminium Sprocket Afam 520-40 for your motorcycle? At Wemoto UK we have what you are looking for. Get in touch today!www.wemoto.com
![]()
Rear Blank Aluminium Sprocket Afam 520-41 | Motorcycle Parts | Wemoto UK
Buy Rear Blank Aluminium Sprocket Afam 520-41 for your motorbike at Wemoto UK. Get in touch with us today to find out more!www.wemoto.com
Mam szczęście, że jestem maszynistą (choć teraz w niepełnym wymiarze godzin) i mogę wykończyć jeden zgodnie z wymaganymi specyfikacjami.