Triumph 400 Forum banner

Koła zębate

261 reading
50K views 396 replies 87 participants last post by  RalphG  
#1 ·
Czy ktoś znalazł już koła zębate do tej wspaniałej maszyny? Jeśli tak, jakie są numery części?
 
#7 ·
Właśnie zainstalowałem zębatkę JTF1908.15RB od SO CAL Powersports za 18,98 $ z dostawą. Pasuje idealnie, wciąż nie sądzę, żeby zębatka 16-zębowa zmieściła się pod tą osłoną okablowania, ale cholera wie, ktoś coś wymyśli, jeśli znajdzie zębatkę 16-zębową. Jazda testowa w ulewnym deszczu już wkrótce.
Image

Image
 
#9 ·
Właśnie zainstalowałem zębatkę JTF1908.15RB firmy SO CAL Powersports za 18,98 $ z dostawą do domu. Pasuje idealnie, wciąż nie sądzę, żeby zębatka 16-zębowa zmieściła się pod tą osłoną okablowania, ale cholera wie, ktoś coś wymyśli, jeśli znajdzie zębatkę 16-zębową. Jazda testowa w ulewnym deszczu już wkrótce. View attachment 49
View attachment 48
Po 2 godzinach testów odzieży przeciwdeszczowej, buty i rękawice zawiodły strasznie, ale zmiana biegów nieco rozluźniła silnik. Warta ceny poniżej 20 USD.
 
#26 ·
Czy ktoś wie, jaki jest moment obrotowy na tej zębatce? Nie ma go w instrukcji obsługi.
Czy potrzebowałeś ściągacza do zdjęcia zębatki? Czy musiałeś rozdzielać łańcuch? Nie udało się uzyskać oryginalnej wartości momentu obrotowego, trzeba było użyć klucza pneumatycznego do odkręcenia nakrętki
 
#17 ·
Cześć wszystkim, zamierzam podłączyć się do tego tematu...

Mam speed 400 i jestem zainteresowany uzyskaniem kilku dodatkowych km/h, szczególnie na 1. biegu.

@Bent Sprocket, nie sądzisz, że zębatka 16-zębowa się zmieści, co? Myślisz, że to tylko ta mała osłona i okablowanie na zewnątrz są problemem? Jeszcze nie zdjąłem osłony zębatki z mojego, ale czuję, że nie byłoby tak trudno przerobić to, aby zapewnić dodatkowy prześwit.

W każdym razie znalazłem kilka miejsc, które produkują niestandardowe zębatki, takie jak Sprocket Specialists i Rebel Gears. Jeśli uda nam się ustalić odpowiednie specyfikacje zębatki dla większej przedniej zębatki, na pewno spróbuję.

Oczywiście skontaktuję się z kilkoma miejscami i zobaczę, czego potrzebują w zakresie konkretnych specyfikacji, ale ponieważ wydaje się to być dość powszechny temat w przypadku tych motocykli, pomyślałem, że zaangażuję społeczność forum internetowego w celu potencjalnego dzielenia się informacjami.
 
#18 ·
Witajcie wszyscy, zamierzam dołączyć do tego wątku...

Mam Speed 400 i jestem zainteresowany uzyskaniem kilku dodatkowych km/h, zwłaszcza na 1. biegu.

@Bent Sprocket, nie sądzisz, że zębatka 16-zębowa się zmieści, co? Myślisz, że to tylko ta mała osłona i okablowanie po jej zewnętrznej stronie stanowią problem? Jeszcze nie zdjąłem osłony zębatki z mojego, ale czuję, że nie byłoby tak trudno przerobić to, aby zapewnić dodatkowy prześwit.

W każdym razie znalazłem kilka miejsc, które produkują niestandardowe zębatki, takie jak Sprocket Specialists i Rebel Gears. Jeśli uda nam się ustalić odpowiednie specyfikacje zębatki dla większej przedniej zębatki, na pewno spróbuję.

Oczywiście skontaktuję się z kilkoma miejscami i zobaczę, czego potrzebują w zakresie konkretnych specyfikacji, ale ponieważ wydaje się to być dość powszechnym tematem w przypadku tych motocykli, pomyślałem, że zaangażuję społeczność forum internetowego w celu potencjalnego dzielenia się informacjami.
Skupiłbym się na tylnej zębatce, zrzuć kilka zębów, prawdopodobnie będziesz tam, gdzie chcesz. Kiedy zobaczę taką z około 40 zębami, spróbuję.
 
#28 ·
Czy ktoś próbował zamontować tylną zębatkę 41 zębów w Speed 400 lub Scrambler? To może być jedyna opcja dla wyższego przełożenia w Speed 400, ponieważ Speed 400 ma już większą 15-zębową zębatkę zdawczą, na którą niektórzy ulepszyli swoje Scramblery. Łatwo jest przejść ze Scramblera z 14-zębowej zębatki zdawczej na 15-zębową, ponieważ 15-zębowa jest dostępna i wiemy, że pasuje. 16-zębowa wygląda na taką, która może w ogóle nie pasować z wewnętrzną osłoną, która istnieje w obu motocyklach. Czy ktoś próbował zamontować 16-zębową zębatkę zdawczą?

Notatki referencyjne dla kilku zgrzytów w głowie i picia Old Speckled Hen:

Standardowe przełożenie Scramblera - tylna zębatka 43 zęby, przednia zębatka 14 zębów, opona 140/80 17". (średnica 25,82")

Standardowe przełożenie Speed 400 - tylna zębatka 43 zęby, przednia zębatka 15 zębów, opona 150/60 17". (średnica 24,09")

Moto Nonno
Image
 
#151 ·
Czy ktoś próbował zamontować tylną zębatkę 41 zębów w Speed 400 lub Scrambler? To może być jedyna opcja dla wyższego przełożenia w Speed 400, ponieważ Speed 400 ma już większą 15-zębową zębatkę zdawczą, na którą niektórzy ulepszyli swojego Scramblera. Łatwo jest przejść ze Scramblera na 15-zębową zębatkę z 14-zębowej zębatki zdawczej, ponieważ 15-zębowa jest dostępna i wiemy, że pasuje. 16-zębowa zębatka wygląda na taką, która w ogóle może nie pasować z wewnętrzną osłoną, która istnieje w obu motocyklach. Czy ktoś próbował zamontować 16-zębową zębatkę zdawczą?

Notatki referencyjne dla kilku zgrzytów głowy i popijania Old Speckled Hen:

Przełożenie Scramblera - tylna zębatka 43 zęby, zębatka zdawcza 14 zębów, opona 140/80 17". (średnica 25,82")

Przełożenie Speed 400 - tylna zębatka 43 zęby, zębatka zdawcza 15 zębów, opona 150/60 17". ((średnica 24,09")

Moto Nonno View attachment 161
Cześć moto nonno, od tygodni narzekam w triumph uk na temat 16-zębowej zębatki. Wszystko, co wymyślają, to to, że zakłóca to ttc i abs. Co za bzdura! Silnik 400 40 koni mechanicznych kręcący tylnym kołem, NIE, a jeśli nie możesz poradzić sobie z hamowaniem, musi być problem z pilotem. Oglądałem WSS 300 13-8-24 i sprawdziłem specyfikację, przechodzi od 250 cm3 do 400 cm3 z prędkościami do 120 mil na godzinę. Może to jest główny problem. OGRANICZENIE. Mamy motocykle, które potencjalnie są WSS 300. Po prostu mówię. Jeśli zamierzasz zmienić tylną zębatkę, zrób to na 40 lub 39. 2.66-1 lub 2.60-1, uważaj na ocieranie łańcucha o wahacz? Ronno Sutt.
 
#30 ·
Czy ktoś znalazł numer części lub dostawcę tylnej zębatki 41-zębowej?
Oto jedyny, jaki mogę znaleźć, który mówi, że jest do Triumph Speed 400. Zła wiadomość, jest w Australii. Ale może pomóc w znalezieniu informacji, aby znaleźć jeden w USA. Podejrzewam, że jest jeden, który zadziała, gdy tylko ustalimy, czy wymiary montażowe będą działać/pasować.

41t Steel Rear Sprocket dla 2024 Triumph Speed 400 (rpmmoto.com.au)

Image

Czy te wymiary pasują? Wymagane dalsze badania. Zabawa trwa dalej.

Moto Nonno
 
#31 ·
Dzięki. Rozłączyłem łańcuch i użyłem ściągacza do zdjęcia zębatki. Ogólnie rzecz biorąc, dość proste. Zajęło półtorej godziny. Akurat miałem rozkuwacz do łańcucha i odpowiednie ogniwo. Musiałem kupić nasadkę 27 mm. Dokręciłem momentem 90 stóp funtów, powinno wystarczyć. Ponieważ tutaj jest 90-95 stopni. Jazda testowa jutro wczesnym wieczorem. Z naprawą przepustnicy i wymianą zębatki powinno być prawie idealnie. Dzięki wszystkim za rady.
 
#35 ·
Dzięki. Rozłączyłem łańcuch i użyłem ściągacza do zdjęcia zębatki. Ogólnie rzecz biorąc, dość proste. Zajęło półtorej godziny. Akurat miałem zakuwaczkę do łańcucha i odpowiednie ogniwo. Musiałem kupić nasadkę 27 mm. Dokręciłem momentem 90 ft lbs, powinno wystarczyć. Ponieważ tutaj jest 90-95 stopni. Jazda testowa jutro wczesnym wieczorem. Z naprawą przepustnicy i zmianą zębatki powinno być prawie idealnie. Dzięki wszystkim za rady.
Czy możesz podać nowe obroty na różnych prędkościach?
Dzięki
 
#42 ·
Myślę, że druga część to. Nie sądzę, żeby ten rysunek był poprawny dla Triumph.
Toxigig,

Dobre informacje i dobre badania. Po pierwsze, podobają mi się twoje wymiary ID zębatki, rozstaw śrub i średnica otworu (66 mm ID, 110 mm BC i prześwit M8) o wiele bardziej niż to, co wymieniło 'RPMMoto'. W rzeczywistości link, który znalazłem i opublikowałem wcześniej z tą zębatką 41T, został usunięty... właśnie sprawdziłem. "Nie znaleziono strony". Zgaduję, że te wymiary dotyczą większego Triumph Speed, a nie 400. Więc dobre informacje na temat twoich pomiarów. Dzięki za aktualizację i poprawne wymiary.

O zębatce tylnej 37-zębowej; brzmi to jak znaczny wzrost w kierunku wyższego przełożenia (43T do 37T), szczególnie z większymi kołami/oponami w Scramblerze. Czy ulepszyłeś również przednią zębatkę do Speed 400 15-zębowej ze standardowej Scrambler 14-zębowej? Również z mniejszą 37-zębową zastanawiam się nad prześwitem górnego łańcucha do klocka ciernego, który znajduje się na górze wahacza. Będziesz musiał informować forum o swoich wynikach. Powinieneś mieć znaczny spadek obrotów na 6. biegu.

Czekam na twoje doświadczenia i wyniki ulepszeń. Czy jesteś przypadkiem w BC... czy PEI?... Saskatoon?

Moto Nonno
 
#44 ·
Szczęśliwy dzień.
Zainstalowałem tylną zębatkę 37 zębów od Rebel Gears. Poszło całkiem łatwo. Kupiłem nowy łańcuch, aby uniknąć problemów z rozmiarem sworznia ogniwa głównego. Potrzebuję tylko 15 zębów z przodu i spodziewam się, że będzie świetnie.
Podziękowania również dla Rat400x i Bent Sprocket za szczegóły dotyczące przedniej zębatki 15T.

Oryginalna stalowa zębatka 826 g
Nowa aluminiowa zębatka 313 g

Dla każdego, kto chce zrobić tylną zębatkę. Mogę potwierdzić, że następujące wymiary są dobre.
ID 66 mm prześwit.
Rozstaw śrub 110 mm.
Rozmiar otworu na śrubę M8 prześwit.
Wybierz liczbę zębów (zazwyczaj w nieparzystych przyrostach).

Image


Wstępne wrażenia są dobre, ale nie ma szans na prawdziwą jazdę do przyszłego tygodnia.
 
#104 ·
Szczęśliwy dzień.
Zainstalowałem tylną zębatkę 37 zębów od Rebel Gears. Poszło całkiem łatwo. Kupiłem nowy łańcuch, aby uniknąć problemów z rozmiarem sworznia ogniwa głównego. Potrzebuję tylko 15 zębów z przodu i spodziewam się, że będzie świetnie.
Podziękowania dla Rat400x i Bent Sprocket za szczegóły dotyczące przedniej zębatki 15T.

Stalowa zębatka 826 g
Nowa aluminiowa zębatka 313 g

Dla każdego, kto chce zrobić tył. Mogę potwierdzić, że następujące wymiary są dobre.
ID 66 mm prześwitu.
Okrąg śrub 110 mm.
Rozmiar otworu na śrubę M8 prześwit.
Wybierz liczbę zębów (zazwyczaj w nieparzystych przyrostach).

View attachment 176

Wstępne wrażenia są dobre, ale nie ma szans na prawdziwą jazdę do przyszłego tygodnia.
Właśnie w piątek zamówiłem tylną zębatkę 37 zębów. Powinna zostać wysłana do środy. W minioną sobotę wymieniłem już zębatkę 14 zębów na 15 zębów. To było już niezłe ulepszenie. Nadal potrzebuje większej redukcji momentu bezwładności, stąd zamówienie tylnej zębatki 37 zębów.
 
#45 ·
Próbowałem przesłać mój kalkulator przełożeń, ale pliki .xlsx są niedozwolone. Oto zrzut ekranu.
Image

Jeżdżę GB400 od około 7 lat i po niedawnej zmianie na tylną oponę 120 z 110, zwiększona średnica toczenia doprowadziła motocykl do tego, co teraz uważam za idealne przełożenie dla niego. Przed zmianą opony rozważałem redukcję o jeden ząb na tylnej zębatce. Jak się okazuje, jeden ząb i zmiana rozmiaru opony dają takie same wyniki. Kolejny szczęśliwy dzień.

Jako punkt odniesienia pomyślałem, że GB jest całkiem dobra (34 KM, pojedynczy silnik 400 cm3, podobna waga). Spojrzałem więc na prędkości na biegach (niskim i wysokim) oraz obroty na autostradzie i zdecydowałem się na kombinację 15 37. Wybrałem 4900 obr./min, ponieważ to 100 km/h na GB i jest w całkiem dobrym miejscu. Scrambler ma więcej mocy i jest wystarczająco mocny blisko 5000 obr./min. Spodziewam się nieznacznego zwiększenia zasięgu.

Jeśli ktoś chce, żebym opublikował obliczenia, proszę o przesłanie szczegółów, a z przyjemnością dostosuję liczby. Lub kopię arkusza kalkulacyjnego, daj mi znać. Jakieś pomysły na udostępnianie pliku? Z przyjemnością wyślę go e-mailem, jeśli ktoś sobie tego życzy.
 
#113 ·
Próbowałem przesłać mój kalkulator przełożeń, ale pliki .xlsx są niedozwolone. Oto zrzut ekranu.
View attachment 177

Jeżdżę GB400 od około 7 lat i po niedawnej zmianie na tylną oponę 120 z 110, zwiększona średnica toczenia doprowadziła motocykl do tego, co teraz uważam za idealne przełożenie dla niego. Przed zmianą opony rozważałem redukcję o jeden ząb na tylnej zębatce. Jak się okazuje, jeden ząb i zmiana rozmiaru opony dają te same wyniki. Kolejny szczęśliwy dzień.

Jako punkt odniesienia pomyślałem, że GB jest całkiem dobra (34 KM, pojedynczy silnik 400 cm3, podobna waga). Spojrzałem więc na prędkości na biegach (niskim i wysokim) oraz obroty na autostradzie i zdecydowałem się na kombinację 15 37. Wybrałem 4900 obr./min, ponieważ to 100 km/h na GB i jest w całkiem szczęśliwym miejscu. Scrambler ma więcej mocy i jest wystarczająco mocny blisko 5000 obr./min. Spodziewam się niewielkiego wzrostu zasięgu.

Jeśli ktoś chce, żebym zamieścił obliczenia, prześlij mi szczegóły, a z przyjemnością dostosuję liczby. Lub kopię arkusza kalkulacyjnego, daj mi znać. Jakieś pomysły na udostępnianie pliku? Z przyjemnością wyślę go e-mailem, jeśli ktoś sobie tego życzy.
Więc kryptyczne zrozumienie, kiedy byłem jeszcze chłopcem :p, zrobilibyśmy w przybliżeniu 1 ząb z przodu równy 4 zębom z tyłu. Czy byłbyś tak uprzejmy i zamieścił 400x standard z 14 standardową zębatką i zmianą tylnej zębatki na 37 zębów. Byłoby to mile widziane
 
#50 ·
Ostatnie słowo. Przednia zębatka 15T pojawi się wkrótce, w międzyczasie łańcuch styka się z blokiem ciernym na górze wahacza tylko trochę z moją wagą na rowerze (155 funtów). Cięższy kierowca miałby z tym mniej problemów. Jeśli przednia zębatka 16T by pasowała, to 16-39 byłoby lepszym rozwiązaniem.
To niesamowita informacja! Zdecydowanie chcę zmienić przynajmniej przednią, jeśli nie obie zębatki. Dzięki!!
 
#49 ·
Toxigig,

Wygląda na to, że masz odpowiedni motocykl dla swojego regionu. Jestem na południu San Jose w Kalifornii, w pobliżu Morgan Hill. Ale jutro wcześnie rano wyruszam do Chilliwack, aby odwiedzić mojego brata... nie na Poco Rosso na tę wycieczkę. W przeszłości odbyłem tę podróż na moim starym Norton Commando Fastback do Victorii, wzdłuż Pacific Coast Highway i co najmniej dwa razy na moim 72 R75/5 BMW do Canadian Rockies. Musisz przejechać Canadian Rockies, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Zgaduję, że tak. Mam siostrzenicę w Saskatoon i siostrzeńca na PEI... Wyspie Księcia Edwarda. Bardzo rozproszeni. Żadnych motocyklistów. Oni po prostu mnie tolerują. LOL
Dołączę kilka wierszy w formacie PDF zainspirowanych moim starym Nortonem, aby pośmiać się z tego obszaru wiele, wiele lat temu.

Będzie interesujące usłyszeć wyniki twoich wymian zębatek. Może następny Throttle Slop Stopper dla ciebie?

Moto Nonno
 

Attachments

#51 ·
Zanim zabiorę się za wymianę kół zębatych, czy zmiany kół zębatych mogą unieważnić gwarancję? A może byłaby to w porządku modyfikacja? Czy oni (dealer/Triumph) w ogóle by wiedzieli lub się tym przejmowali?
 
  • Like
Reactions: joe mcdonald
#59 ·
Zanim zabiorę się za wymianę zębatek, czy zmiany zębatek mogą unieważnić gwarancję? A może byłaby to w porządku modyfikacja? Czy oni (dealer/Triumph) w ogóle by o tym wiedzieli lub się tym przejmowali?
Myślę, że wszystko zależy od tego, co jest objęte gwarancją. Dealer musiałby przypisać roszczenie do zmodyfikowanej zębatki. Gdyby to było elektryczne, byłoby to trudne. Osobiście nie waham się zmienić zębatek.
 
#53 ·
Moto Nonno,

Wygląda na to, że masz silne kanadyjskie powiązania. Z pewnością w BC można dobrze pojeździć. Szczególnie Kootenays są wspaniałe. Ale na południe od granicy macie w czym wybierać.
To słodko wyglądający Norton.

Gdybym miał inny przypadek użycia, prawdopodobnie wybrałbym Speed zamiast Scramblera. Dynamika motocykla na asfalcie bardziej mi odpowiada. Ale dopóki wciąż dojeżdżam do pracy w ten zabawny, trudny i burzliwy sposób i jeżdżę we wszystkich warunkach pogodowych, Scrambler ma więcej sensu.
 

Attachments

#60 ·
Moto Nonno,

Wygląda na to, że masz silne kanadyjskie powiązania. Z pewnością jest kilka dobrych tras w Kolumbii Brytyjskiej. W szczególności Kootenays są wspaniałe. Ale na południe od granicy jesteście rozpieszczani wyborem.
To słodko wyglądający Norton.

Gdybym miał inny przypadek użycia, prawdopodobnie wybrałbym Speed zamiast Scramblera. Dynamika motocykla na asfalcie bardziej mi odpowiada. Ale dopóki wciąż dojeżdżam do pracy w ten zabawny, wyboisty i wywrotny sposób i jeżdżę we wszystkich warunkach pogodowych, Scrambler ma więcej sensu.
Tak, świetne zdjęcie. Z pewnością wygląda jak Kanada!

Nie jeździsz tym motocyklem do U-Vic, prawda?

Moto Nonno
 
#55 ·
To najlepsze rozwiązanie, jakie do tej pory znalazłem. Oznacza to, że trzeba je wytoczyć, wywiercić otwory na odpowiednim rozstawie otworów i ewentualnie odchudzić.


Mam szczęście, że jestem tokarzem (choć teraz na część etatu) i mogę wykończyć jeden zgodnie z wymaganymi specyfikacjami.
 
#192 ·
To najlepsze rozwiązanie, jakie do tej pory znalazłem. Oznacza to, że trzeba je rozwiercić, wywiercić otwory na odpowiednim rozstawie otworów i ewentualnie odchudzić.


Mam szczęście, że jestem maszynistą (choć teraz w niepełnym wymiarze godzin) i mogę wykończyć jeden zgodnie z wymaganymi specyfikacjami.
Po co przechodzić przez te wszystkie kłopoty, MTXPARTS.COM ma to w swoim katalogu.