Triumph 400 Forum banner
21 - 40 of 60 Posts
Hallo @deejay. Ik hoop dat het verlagen van je 400 volgens plan verliep. Zou je wat meer details kunnen geven over hoe je het gedaan hebt, enz., en hoe het werkt, je gevoelens erover? Het zou fijn zijn om uit de eerste hand kennis te hebben van deze aanpassing. Groeten Ian👍
 
Hallo @deejay. Ik hoop dat het verlagen van je 400 volgens plan is verlopen. Zou je wat meer details kunnen geven over hoe je het hebt gedaan etc., en hoe het handelt, je gevoelens erover? Het zou fijn zijn om uit de eerste hand kennis te hebben van deze modificatie.
Groeten Ian👍
Ian, je hebt misschien de verkeerde persoon gevraagd over het verlagen van de Speed 400. Ik heb de mijne niet verlaagd (het zou een kleine verbetering zijn), maar ik heb wel nieuwe Noru (Resu WP) motorlaarzen gekocht die een ~1 inch dikke zool hebben die er zeker bij helpt om mijn voeten plat op de grond te krijgen als ik stop. Ze waren in de uitverkoop voor ~$46 bij mijn lokale motordealer. Ik hoop dat dat helpt......
 
Hallo @HawkGT Guy, het spijt me als je dacht dat ik de vraag aan jou richtte, maar ik heb @deejay bovenaan mijn bericht genoemd. Ik gebruik het forum op mijn telefoon en soms gaat er iets mis 😔. Mijn excuses aan alle betrokkenen.
 
Hallo @deejay. Ik hoop dat het verlagen van je 400 volgens plan is verlopen. Zou je wat meer details kunnen geven over hoe je het hebt gedaan etc., en hoe het handelt, je gevoelens erover? Zou fijn zijn om uit de eerste hand kennis te hebben van deze modificatie.
Groeten Ian👍
Hoi Ian
Ten eerste, de zithoogte is 810 mm, Triumph spec zegt 790 mm! Dus hier gaan we, het achterwiel van de grond halen, ik heb hiervoor een houten kruk gemaakt die centraal onder de uitlaatbox wordt geplaatst, zadel en zijpanelen verwijderen, achterste tankbout 10 mm verwijderen, achterkant van de tank optillen en ondersteunen, bovenste en onderste bouten van de schokdemper verwijderen, 8 mm inbussleutel, 14 steeksleutel, de bovenste is lastig en de moer valt op de bovenkant van de luchtfilterkast, ophalen met een zeer lange punttang, schokdemper naar de lokale garage brengen die een hydraulische veerspanner heeft, een klus van minimaal 2 minuten om de veerspanner te vervangen en de schokdemper opnieuw te installeren.
De motorfiets zit niet lager, dus geen problemen met de zijstandaard, totdat je erop springt, ik weeg 11st 7lbs en dan is hij 30 mm lager, de handling is niet veranderd, hoewel Lust Racing wel suggereert om de voorkant ook 10 mm te verlagen, wat ik nog moet doen, ik hoop dat dit helpt.
 
Hoi Ian
Ten eerste, qua zithoogte: 810 mm, de Triumph-specificatie zegt 790 mm! Dus hier gaan we, het achterwiel van de grond halen. Ik heb hiervoor een houten kruk gemaakt die centraal onder de uitlaatbox wordt geplaatst, zitting en zijpanelen eraf, achterste tankbout 10 mm eruit, achterkant van de tank optillen en ondersteunen, bovenste en onderste bouten op de schokdemper eruit, 8 mm inbussleutel, 14 ringsleutel, de bovenste is lastig en de moer valt op de bovenkant van de luchtfilterbox, ophalen met een zeer lange punttang, schokdemper naar de lokale garage brengen die een hydraulische veerspanner heeft, een klus van minstens 2 minuten om de veerklem te vervangen en de schokdemper opnieuw te installeren.
De motorfiets zit niet lager, dus geen problemen met de zijstandaard, totdat je erop springt. Ik weeg 11st 7lbs en dan is hij 30 mm lager, de handling is niet veranderd, hoewel Lust Racing wel suggereert om de voorkant ook 10 mm te verlagen, wat ik nog moet doen, ik hoop dat dit helpt.
Bedankt voor die details. Erg handig. Lijkt erop dat de meesten van ons het zouden kunnen doen. Groeten Ian
PS. Net mijn zithoogte gemeten. Het is 830 mm. WTF??
 
Dat ziet er geweldig uit, het is duidelijk dat je een zeer bekwame ingenieur bent. Heb je de vorken verlaagd! Wat is de volgende stap, misschien een verlagingslink voor de onderkant van de schokdemper? Ik denk niet dat iemand er al een produceert, maar is er ruimte!.
 
De vorken nog niet neergelaten. Dat is de volgende taak. Moet eerst nog een paar andere niet-fiets-klussen doen 🙄
 
Image

"Hallo allemaal, ik heb net de veerspanner vervangen door een van Lust Racing, waardoor de rijhoogte met ongeveer 30 mm is verlaagd."
Ik begrijp niet hoe dat de motor "verlaagt". De schokdemper heeft nog steeds dezelfde lengte, het lijkt erop dat alleen de veervoorspanning is verminderd. Ik kan zien waar de motor wat lager zou rijden, want als de rijder erop zit, zal de motor wat lager zakken, omdat het gewicht de vering meer zal samendrukken als gevolg van de verminderde veervoorspanning.
 
Ik had de kortere EMC-schokdemper geïnstalleerd en de voorvorken 20 mm laten zakken. Het is een verbetering... maar ik zou het nog steeds graag een centimeter of zo lager willen hebben.
Ik heb het schuim aan de voorkant van de bestuurdersstoel vervangen door een knipbaar gelpad voor een Gold Wing en daardoor 4,5 cm (~1 3/4 inch) lager gekregen. Bekleed met zilverkleurig vierweg stretchmateriaal. De gelpad kostte $100 en het materiaal $45, Canadees.
Image
 
Ik heb het schuim aan de voorkant van de bestuurdersstoel vervangen door een knipbaar gelpad voor een Gold Wing en ben daardoor 4,5 cm (~1 3/4 inch) lager gekomen. Bekleed met vierweg stretchmateriaal in zilver. De gelpad kostte $100 en het materiaal $45, Canadees.
View attachment 874
Ik heb de stoelen geruild met een Scrambler-eigenaar en een lokale stoffeerder een nieuwe zitting laten bouwen op de voorste zitting. Hij is veel smaller en lager dan de originele zitting, en ik ben nu blij met de zithoogte. Ik wou dat ik van tevoren van de Gold Wing gelpad had geweten - dat lijkt me comfortabeler voor langere ritten.

Image
 
Ik heb nu mijn verlagingsveerhouder/ring gemonteerd. Ik heb hem bewerkt tot een totale lengte van 30 mm met behoud van de wanddikte van 5 mm. Ik heb ook de vork op de vorken met 10 mm verlaagd. Ik zal een eerlijke mening geven na het rijden. Ik ben bezig met het bewerken van een spacer van 22 mm overall... voor het geval dat! Als ik de kleinere gebruik, dan is de 30 mm spacer beschikbaar.
 
Als aanvulling op mijn laatste bericht: toen ik na het verlagen op de motorfiets zat, voelde de achtervering erg zacht aan. Ik hoop oprecht dat de handling niet wordt beïnvloed. De tijd zal het leren 🤔
 
Ik heb de Metisse-verlaagflens voor de achterschokdemper geïnstalleerd op zowel de Speed 400 van mijn vrouw als mijn Scrambler 400x. Het verlaagt de achterkant met 35 mm en 29 mm op de vorken volgens de instructie. Ik heb ook de zijstandaards met een inch (25 mm) verlaagd. Dit werkte erg goed en de handling is ongeveer hetzelfde als origineel. Uiteraard iets zachter maar nog steeds goed. Ik heb ook de zadels geschoren en opnieuw gevormd. Ik heb alles zelf gedaan, behalve het samendrukken van de veer en het lassen van de zijstandaard, omdat ik niet over de benodigde apparatuur beschik. Al met al heb ik ongeveer 1 3/4 inch lager op beide motoren gekregen.
 
De Speed 400 is veel te hoog voor kleinere rijders (zoals ik). Ik heb een -30mm schokdemper van EMC Suspensions in Frankrijk besteld. Een dure oplossing, ik hoop dat het de lagere hoogte bereikt die ik nodig heb om comfortabel te zijn. Ik sta nu op mijn tenen.
Ik ben een 62-jarige kleine vrouw met een binnenbeenlengte van 28 inch. Ik heb mijn speed 400 verlaagd met een Metisse verlagingskit die hem naar verluidt 1,5 inch laat zakken. Ik heb ook mijn zadel afgeschuurd. Ik zal proberen foto's toe te voegen.
 
Ik heb mijn huidige motorfiets nog niet verkocht en moet dat doen voordat ik een Speed 400 koop.... De huidige motorfiets is echter een 2017 Honda CBR-500F en voor $50 maakt Vortex gemakkelijk te monteren ophangingsverbindingen die de zitting 1,25 inch, ongeveer 27 mm, verlaagden, geloof ik. Ik reed daarna op de Honda en merkte geen veranderingen in de manier waarop hij stuurde. Als ik de achterkant had verhoogd, had ik hoogstwaarschijnlijk sneller insturen en mogelijke snelheidswobbelingen ervaren, maar dat is nooit gebeurd. Ik moest een inch van de zijstandaard afsnijden en de twee helften aan elkaar lassen. Als je dat niet doet, voorkomt de zijstandaard dat de motorfiets voldoende kantelt om stabiliteit op de standaard te bereiken.
Een aanvulling op mijn bericht van 31-7-24: Hoewel de Vortex en andere verbindingen de motoren waarop ze zijn gemonteerd zeker verlagen, beïnvloeden ze ook de werking van de schokdemper tot het punt dat ze nogal hard worden, zoals in het geval van mijn 2017 Honda CB-500F. Blijkbaar is dit een voorspelbaar resultaat wanneer de geometrie van de achterwielophanging wordt veranderd.
 
Even als aanvulling op mijn laatste bericht: toen ik na het verlagen op de motorfiets zat, voelde de achtervering erg zacht aan. Ik hoop van harte dat de handling niet wordt beïnvloed. De tijd zal het leren 🤔
Wat is uw beoordeling van de handling-eigenschappen van de fiets met de geïnstalleerde 30 mm ring?
 
21 - 40 of 60 Posts