Ik zoek een manier om de zithoogte van de Speed 400 te verlagen. Ik rijd al vele jaren (58) en ik heb het gevoel dat de Speed 400 perfect bij me past, als ik de zitting kan verlagen. Ik vind de motor echt leuk!!!
Ian, je hebt misschien de verkeerde persoon gevraagd over het verlagen van de Speed 400. Ik heb de mijne niet verlaagd (het zou een kleine verbetering zijn), maar ik heb wel nieuwe Noru (Resu WP) motorlaarzen gekocht die een ~1 inch dikke zool hebben die er zeker bij helpt om mijn voeten plat op de grond te krijgen als ik stop. Ze waren in de uitverkoop voor ~$46 bij mijn lokale motordealer. Ik hoop dat dat helpt......Hallo @deejay. Ik hoop dat het verlagen van je 400 volgens plan is verlopen. Zou je wat meer details kunnen geven over hoe je het hebt gedaan etc., en hoe het handelt, je gevoelens erover? Het zou fijn zijn om uit de eerste hand kennis te hebben van deze modificatie.
Groeten Ian👍
Hoi IanHallo @deejay. Ik hoop dat het verlagen van je 400 volgens plan is verlopen. Zou je wat meer details kunnen geven over hoe je het hebt gedaan etc., en hoe het handelt, je gevoelens erover? Zou fijn zijn om uit de eerste hand kennis te hebben van deze modificatie.
Groeten Ian👍
Bedankt voor die details. Erg handig. Lijkt erop dat de meesten van ons het zouden kunnen doen. Groeten IanHoi Ian
Ten eerste, qua zithoogte: 810 mm, de Triumph-specificatie zegt 790 mm! Dus hier gaan we, het achterwiel van de grond halen. Ik heb hiervoor een houten kruk gemaakt die centraal onder de uitlaatbox wordt geplaatst, zitting en zijpanelen eraf, achterste tankbout 10 mm eruit, achterkant van de tank optillen en ondersteunen, bovenste en onderste bouten op de schokdemper eruit, 8 mm inbussleutel, 14 ringsleutel, de bovenste is lastig en de moer valt op de bovenkant van de luchtfilterbox, ophalen met een zeer lange punttang, schokdemper naar de lokale garage brengen die een hydraulische veerspanner heeft, een klus van minstens 2 minuten om de veerklem te vervangen en de schokdemper opnieuw te installeren.
De motorfiets zit niet lager, dus geen problemen met de zijstandaard, totdat je erop springt. Ik weeg 11st 7lbs en dan is hij 30 mm lager, de handling is niet veranderd, hoewel Lust Racing wel suggereert om de voorkant ook 10 mm te verlagen, wat ik nog moet doen, ik hoop dat dit helpt.
Ik heb het schuim aan de voorkant van de bestuurdersstoel vervangen door een knipbaar gelpad voor een Gold Wing en daardoor 4,5 cm (~1 3/4 inch) lager gekregen. Bekleed met zilverkleurig vierweg stretchmateriaal. De gelpad kostte $100 en het materiaal $45, Canadees.Ik had de kortere EMC-schokdemper geïnstalleerd en de voorvorken 20 mm laten zakken. Het is een verbetering... maar ik zou het nog steeds graag een centimeter of zo lager willen hebben.
Ik heb de stoelen geruild met een Scrambler-eigenaar en een lokale stoffeerder een nieuwe zitting laten bouwen op de voorste zitting. Hij is veel smaller en lager dan de originele zitting, en ik ben nu blij met de zithoogte. Ik wou dat ik van tevoren van de Gold Wing gelpad had geweten - dat lijkt me comfortabeler voor langere ritten.Ik heb het schuim aan de voorkant van de bestuurdersstoel vervangen door een knipbaar gelpad voor een Gold Wing en ben daardoor 4,5 cm (~1 3/4 inch) lager gekomen. Bekleed met vierweg stretchmateriaal in zilver. De gelpad kostte $100 en het materiaal $45, Canadees.
View attachment 874
dat zou geen verrassing moeten zijn, de aanpassing die je deed verminderde de veervoorspanning.na het verlagen voelde de achtervering erg zacht aan
Ik ben een 62-jarige kleine vrouw met een binnenbeenlengte van 28 inch. Ik heb mijn speed 400 verlaagd met een Metisse verlagingskit die hem naar verluidt 1,5 inch laat zakken. Ik heb ook mijn zadel afgeschuurd. Ik zal proberen foto's toe te voegen.De Speed 400 is veel te hoog voor kleinere rijders (zoals ik). Ik heb een -30mm schokdemper van EMC Suspensions in Frankrijk besteld. Een dure oplossing, ik hoop dat het de lagere hoogte bereikt die ik nodig heb om comfortabel te zijn. Ik sta nu op mijn tenen.
Een aanvulling op mijn bericht van 31-7-24: Hoewel de Vortex en andere verbindingen de motoren waarop ze zijn gemonteerd zeker verlagen, beïnvloeden ze ook de werking van de schokdemper tot het punt dat ze nogal hard worden, zoals in het geval van mijn 2017 Honda CB-500F. Blijkbaar is dit een voorspelbaar resultaat wanneer de geometrie van de achterwielophanging wordt veranderd.Ik heb mijn huidige motorfiets nog niet verkocht en moet dat doen voordat ik een Speed 400 koop.... De huidige motorfiets is echter een 2017 Honda CBR-500F en voor $50 maakt Vortex gemakkelijk te monteren ophangingsverbindingen die de zitting 1,25 inch, ongeveer 27 mm, verlaagden, geloof ik. Ik reed daarna op de Honda en merkte geen veranderingen in de manier waarop hij stuurde. Als ik de achterkant had verhoogd, had ik hoogstwaarschijnlijk sneller insturen en mogelijke snelheidswobbelingen ervaren, maar dat is nooit gebeurd. Ik moest een inch van de zijstandaard afsnijden en de twee helften aan elkaar lassen. Als je dat niet doet, voorkomt de zijstandaard dat de motorfiets voldoende kantelt om stabiliteit op de standaard te bereiken.
Wat is uw beoordeling van de handling-eigenschappen van de fiets met de geïnstalleerde 30 mm ring?Even als aanvulling op mijn laatste bericht: toen ik na het verlagen op de motorfiets zat, voelde de achtervering erg zacht aan. Ik hoop van harte dat de handling niet wordt beïnvloed. De tijd zal het leren 🤔